YHDISTYS

Päivärannan Siirtolapuutarhayhdistys ry

Puutarhamme sijaitsee Päivärannan kaupunginosassa Kallaveden tuntumassa Päivärannan K-Citymarketin vierellä.

Yhdistys on merkitty yhdistysrekisteriin 11.7.1945.

Osoite kerhomajalle ja saunalle: Veteraanitie 6, 70420 KUOPIO

Toinen alueen virallinen osoite: Uduttarentie 2

Yhdistys on jäsenenä Suomen Siirtolapuutarhaliitossa, johon kuuluu 30 yhdistystä ympäri Suomea.

Päivärannan Siirtolapuutarhayhdistys on vuokrannut koko alueen (7,2 ha.) Kuopion kaupungilta ja vuokraa palstoja mökin omistajille. Mökki ostetaan ja ostajan täytyy olla kuopiolainen tai siilinjärveläinen.

Palstat ovat hieman erikokoisia, pienin 236 m² ja suurin 551 m². Keskikoko on 326 m².
Alueen vuokrasopimus on voimassa 31.12.2040 saakka.

Palstojen vuosivuokra (v.2022/2023)  0,22 € /m²/vuosi

Muut yhdistyksen vuotuiset maksut (v.2022/2023):

Jäsen-/ hoitomaksu 150 €

Talkoomaksu 128e  €  tai 16 tuntia työtä

Venepaikka 60 €

HUOM! Mökit ei ole vuokrattavina, vaan mökki täytyy ostaa. Myytävistä mökeistä saa tietoa alueen ilmoitustauluilta ja joskus näiltä sivuilta.

________________________________________________________________________

Yhdistys muistuttaa, että kaikki alueella tehtävät rakennustyöt (terassit, varastot ym.) vaativat yhdistyksen hyväksynnän ennen työn aloittamista.

Jos kyseessä on rakennuslupaa vaativa työ, hakee luvan yhdistys - ei siis mökin omistaja. Rakennushankkeesta on toimitettava yhdistykselle kirjallinen anomus, jossa on mukana alustava piirros aiotusta kohteesta.